środa, 30 marca 2016

Ludzka gonitwa.

W tak pochmurny i deszczowy dzień nie mam żadnego pomysłu ani weny do pisania. Zresztą nie tylko do tego. Nie mam pojęcia czym się zająć. Kiedy do południa jeszcze było słonko wysprzątałam, odkurzyłam, wytarłam kurze, umyłam okno, lustro, telewizor. Poukładałam w szafach. A teraz najchętniej bym zasnęła :). Chociaż zdecydowanie bardziej od spania wolałabym wyjść na dwór, iść na spacer albo na przejażdżkę. Niestety, w deszczu i w zimnym nie mam ochoty na wyjście z domu. No, ale teraz powoli chyba będzie coraz więcej słonecznych dni, niż tych pochmurnych.

 Mam w planach zakup rolek, ale nie mam pojęcia gdzie i jakie kupić. Nie chciałabym zbytnio przepłacać, nie muszą być jakieś super drogie, wypasione i nie wiadomo jeszcze jakie. Macie może jakieś pomysły gdzie bym mogła kupić tanio rolki? :). W internecie widziałam za 150zł, a są może gdzieś takie do 100zł? Bo się nawet nie orientuje, a może Wy wiecie? :)

Mam dla was wierszyk. Nie jest nowy, ale jak wspominałam na początku, nie mam dziś weny do rymowania :<. Musicie mi wybaczyć i pocieszyć się tym trochę starociem, chociaż nie znowu aż tak bardzo starociem :>

‘Ludzka gonitwa’

Ludzie każdego dnia za czymś gonią,
Przed przeciwnościami losu się bronią.
Czasem się potkną o dziurę w swym życiu,
Lecz starają się trzymać to w ukryciu.
Szukają zaczepki na każdym kroku,
By podnieść się z codzienności mroku.
Walczą o swoje, dążą do spełnienia,
Za wszelką cenę chcą spełnić swe marzenia.
Szczęście w dzisiejszych czasach próbują kupić za pieniądze,
W garściach trzymają swoje rządze.
Muszą walczyć każdego dnia na nowo,
Ich życie staje się codzienną budową.
Stawiają rusztowania by wznieść się wysoko,

I dać się ponieść podniebnym urokom.

(prawa autorskie zastrzeżone. Nie wolno kopiować!)


Tak jak w wierszu, ludzie ciągle za czymś gonią, czegoś szukają, do czegoś dążą. Tylko przychodzi taki moment w życiu, że kiedyś to wszystko i tak nie ma znaczenia, traci się to wszystko. Czy jest więc sens tak ciągle gonić? Może warto czasem zatrzymać się na chwilę, by oddać się przyjemnościom? Jak Wy to widzicie? :)

Pozdrawiam i całuję :)



3 komentarze:

  1. to jest chyba mój uluniony, twój wiersz. Przesłanie nadwyraz głębokie i bliskie naszemu sercu. życze weny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :)
      Tak się cieszę, że komuś podobają się moje wiersze :)

      Wena się przyda, zdecydowanie :>
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Zatrzymałem się, spacerem po Twoich strofach przed siebie, napisze tak:

    "Wszyscy, co piórem władają.
    Serce na ladę życia składają.
    I Ty położyłaś swoje: otwarte.
    Powiem tak: wiele jest warte."


    OdpowiedzUsuń