czwartek, 28 kwietnia 2016

Ryż na mleku

         Jakiś czas temu kupiłam sobie jogurty Muller Riso - czyli ryż na mleku. Byłam przekonana, że będzie dobrze smakował, jeden, bo drugi był dla mojego ukochanego. Ja wybrałam dla siebie czekoladowy, a dla Niego pistacjowy, bo uwielbia pistacje. Niestety się zawiodłam. Liczyłam na trochę inny smak, taki jaki pamiętam z domu, kiedy mama przyrządzała ryż na mleku na słodko (Pycha!). Pistacjowy był jakby bez smaku, bo smakowałam. Czekoladowy smakował czekoladą, ale jednak ten smak był taki nijaki. Bynajmniej dla mnie, bo akurat mojej przyjaciółce smakuję te jogurty, więc jak kto lubi oczywiście :)



Podkuszona dzisiejszym wpisem postanowiłam dodać też dla was przepis mojej mamy na ryż na mleku :>


- Torebka ryżu
- budyń waniliowy
- mleko 3-4 szklanki 
- cukier


Ryż zalać szklanką mleka, ciągle mieszać, aby się nie przypalił do momentu aż płyn wyparuje. Dolewać mleko co jakiś czas do czasu aż ryż będzie miękki. Przy końcu dodać do ryżu budyń waniliowy i cukier i czekać aż się ugotuje. Zestawić z ognia i jeść! Smacznego! :>

W miarę potrzeb można dodać do ryżu swoje ulubione dodatki, posypać czekoladą albo dodać owoce.



Skusicie się? :D



1 komentarz: