wtorek, 26 kwietnia 2016

Eveline 8 w 1

Halo! Czy są tutaj Panie, które mają problem ze swoimi paznokciami?

- Zniszczone
- Rozdwajające się
- Cienkie
- Miękkie
- Kruche
- Łamliwe
- Matowe
- O nierównej powierzchni

Macie wszystkie te objawy lub część z nich?
Na pomoc przyjdzie wam odżywka Eveline 8w1!

Czy rzeczywiście?
Zdania są podzielone.

Jakiś czas temu poleciła mi ją dziewczyna z pracy, mówiła, że używa jej od lat i sobie chwali. Wyczytałam jednak w internecie, że ma dużo negatywnych opinii, 

Odżywka zawiera składnik formaldehyd, 

Formaldehyd występuje powszechnie kosmetykach wszelkiej maści od szamponów, po żele pod prysznic, kremy, balsamy do ciała, płyny do jamy ustnej , kosmetyki kolorowe (pudry, podkłady), zaś na lakierach i odżywkach do paznokci kończąc. Pisałam o nim w kontekście groźnych substancji chemicznych stosowanych w kosmetykach. Doskonale konserwuje. Hamuje powstawanie bakterii grzybów i pierwotniaków (działa odkażająco). Działa też ściągająco i przeciwpotnie. 

Formaldehyd zwany też metanalem albo aldehydem mrówkowym – jest silnie trującym bezbarwnym gazem drażniącym skórę i drogi oddechowe. Ścina białka strukturalne i enzymatyczne. To dlatego mogą nas piec oczy, gdy w zbyt mocno pochylamy się malując paznokcie preparatem z formaldehydem. Działa on cytotoksycznie, rakotwórczo i alergizująco na skórę i spojówki, powodując często wysypkę, uczulenie zarówno na paznokciach, jak i czasem na twarzy, bądź szyi – w  miejscach, które dotyka się często palcami

W lakierach i odżywkach do paznokci stosuje się głównie Tosylamide/Formaldehyde Resin. Ma on za zadanie konserwować produkt, jak i utwardzać płytkę paznokcia. W odżywkach dopuszczalna zawartość formaldehydu nie powinna przekraczać 2 %. Popularne odżywki Eveline jak np. „SOS dla kruchych i łamliwych paznokci” czy „8 w1” bazują właśnie 2% stężeniu formaldehydu. I to  właśnie jemu przypisuje się rzekomo wzmacniające działanie preparatów tej marki.

Ja stosuję ją dopiero 3 dzień. Powiem szczerze, że już od pierwszego zastosowania jestem zadowolona, bo jeszcze żaden paznokieć mi się nie złamał, a w pracy zwykle po 5 minutach już jakiś ucierpiał, nawet jeśli miałam pomalowane zwykłym lakierem. 

Za to ogromny plus.

Zauważyłam też, że przez te 3 dni naprawdę sporo mi urosły paznokcie, bo do tej pory rosły wolno, zwłaszcza teraz, kiedy się co chwilę jakiś łamał.

Za to również ogromny plus.

Wyczytałam jednak sporo negatywnych opinii właśnie przez Formaldehyd.
Okazuje się, że po dłuższym stosowaniu niszczy on płytkę paznokcia, prowadząc nawet do onycholizy - oddzielenia płytki paznokciowej od łożyska. Paznokcie robią się "Brudne" żółte, brązowe, a nawet czarne. 

Jakby nie patrzeć wszystko w nadmiarze jest szkodliwe. 
Ale jednak na niektóre preparaty trzeba naprawdę uważać. Nie powinno się narażać zdrowia tylko dla ładnych paznokci. Na pewno jest wiele innych sposobów aby osiągnąć swój cel, a również wiele odżywek, które nie zawierają tego związku. 

Będę stosowała go 3 tygodnie, tak jak zaleca producent. Później zobaczymy jakie będą efekty i mam nadzieję, że skutków ubocznych będzie brak.
Czy może któraś z was używa bądź używała tej odżywki i chce się podzielić swoją opinią?
Jestem naprawdę bardzo ciekawa!
Zmuszona obecną sytuacją i słabą kondycją moich paznokci postanowiłam zaopatrzyć się w odżywkę do paznokci. Muszę je podbudować na "zdrowiu". Mam nadzieję, że się uda.

A więc akcja "ratujemy paznokcie" start!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz